Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/teropylkkanen/public/html/wp-content/plugins/motopress-content-editor-lite/includes/ce/shortcode/ShortcodeCommon.php on line 781
Polunalku.fi |

Vaellukset

1.4.2015 Hangon Tulliniemi

Muistan todella elävästi ensimmäisen päivän. 1.4.2015 klo 10.00 saavuttiin Hankoon autolla, ilma pilvinen ja ehkä asteita +7. Kaveri ajoi minut paikanpäälle ja heitetiin yläfemmat ja katselin vaan kun punaiset takavalot lähtivät takaisin Järvenpäätä kohti. Järvenpäässä vietin muutaman viimeisen päivän ennen reissuun lähtöä. Viimeiset päivät ennen reissua olivat aika sekavaa tavaroiden pakkaamista ja varmistamista että kaikki…
Lue lisää

Seikkailu Suomen Ympäri – Reittisuunnitelma

Reittisuunnitelman teon helpottamiseksi pitää löytää jokin punainen lanka, jonka perusteella aletaan suunnittelemaan reittiä. Lähtökohtahan tälle reissulle oli että kuljetaan Suomen rajoja mukaillen ja retkeilyreittejä hyväksikäyttäen. Punainen lanka alkoi syntyä niin että pistin Suomen kartan seinälle ja merkkaamaan sinne paikkoja joissa haluan käydä. Seuraavaksi merkkasin siihen rajojen läheisyydessä olevat retkeilyreitit. Kun nämä oli kartalla, niin punainen…
Lue lisää

Seikkailu Suomen Ympäri – Yhteistyökumppanit

Tälläiset pitkät reissut eivät ole tavallaan mahdollisia ilman yhteistyökumpaaneita. Minulla niitä siunaantui lopulta neljä kappaletta, kaikki olivat sellaisia, jotka oikeasti olivat minulle ykkösvaihtoehtoja ennen reissua, joten siinä mielessä hyvä tuuri että he olivat kiinnostuneita seikkailustani. Laskeskelin että mikäli joku meinaisi tehdä tälläisen reissun ilman että olisi mitään varusteita olemassa ja kävelisi kauppaan ostamaan kaiken, niin…
Lue lisää

Seikkailu Suomen Ympäri – Valmistautuminen & Varusteet

Valmistautuminen Valmistautumisen aloitin reissuun elokuussa 2014. Heti kun olimme tulleet takaisin tuolta käsivarren vaellus reissulta, jolla lopullinen päätös seikkailun toteuttamisesta tehtiin. Suunnitteluun minulla meni kaiken kaikkiaan 350 tuntia, joista 200 käytin reittisuunnitelman tekoon. Noin 100 tuntia meni varusteiden tutkimiseen ja hahmotteluun. Loput ajasta käytin kuntien ja paikallisten ihmisten kontaktoimisen, jotta sain lisää tietoa paikallisista erikoisuuksista,…
Lue lisää